czwartek, 26 maja 2016

KOSZYKÓWKA - Zasady gry bez piłki

    We wszystkich grach zespołowych, więc również w koszykówce każdy z zawodników częściej gra bez piłki niż z piłką. Czas jej posiadania uzależniony jest od umiejętności, pozycji na boisku i taktyki zespołu. Dobra gra bez piłki stwarza lepszą sytuację do oddania skutecznego rzutu, pokazania swoich indywidualnych umiejętności i ich odpowiednie wykorzystanie. Również bardzo ułatwia grę zawodnikowi posiadającemu piłkę. Dobre ruchy stwarzają mu lepszą pozycję do rzutu oraz  wykonanie dobrego podania.
    Dzisiaj chciałem Wam przedstawić kilka moich zasady gry bez piłki , ruchy zawodników, którzy pozbywają się piłki, "wychodzą" po piłkę bez zasłon i po zasłonach czy "zabierają" ze sobą obrońcę, otwierając w ten sposób partnerowi drogę do kosza.  Oczywiście większość tych zasad obowiązuje na każdym koszykarskim boisku, dlatego każdy zawodnik na każdym szczeblu powinien je znać, uczyć się i doskonalić. 

LEGENDA :


Oczywiście zasady powinny obowiązywać zawsze, ale tam gdzie są obrońcy, którzy mogą różnie reagować, istotne jest tzw. "CZYTANIE GRY" i wybór najlepszego i najkorzystniejszego dla zespołu ruchu.
Jeżeli kogoś zainteresowały lub nie zrozumiał w/w szkiców bardzo proszę o kontakt. Z każdym bardzo chętnie wymienię opinie na ten temat.

Dzisiaj rozpoczyna się FINAŁ PLK Stelmet Zielona Góra - Rosa Radom nadal też trwają Finały Konferencji NBA  Cleveland-Toronto 3:2 oraz Warriors - Thunder 1:3
Stawiałem na finał CLEVELAND - OKLAHOMA  :)

7 komentarzy:

  1. Moim zdaniem to naprawdę jest bardzo ciekawie i jestem pewny że zainteresuje to bardzo dużo osób.Takie jest moje skromne zdanie.

    OdpowiedzUsuń
  2. W przyszłości na pewno wrócę na ten blog. On jest naprawdę bardzo dobrze prowadzony.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli szukacie dobrą firmę to walki z owadami to na pewno powinniście skorzystać z firmy Dezynfekcja .Ja od bardzo dawna z tej firmy korzystam i jestem z tego powodu bardzo zadowolony.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja w koszykówkę gram od bardzo dawna i zawsze mi szło bardzo dobrze. To jest bardzo dobry sport.

    OdpowiedzUsuń
  5. Od kumpla dowiedziałem się o tym blogu. Na tym blogu na pewno zostanie na dłużej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem niesamowicie zadowolony ,że dowiedziałem się o tym blogu. Sam o tym blogu powiem kumplowi.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy artykuł, można dużo się dowiedzieć.

    OdpowiedzUsuń